dummynet/shaping port 25

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Mon Jun 6 17:04:50 CEST 2005

Lubomir Majersky wrote:
> [...]
> vacsich priloh, tak mi to "zahlti" odchodziu linku a pri akejkolvek inej
> "internetovej" cinnosti je problem. Chcel by som teda shapovat port 25
> smerom von do internetu s tym, ze vsetko ostatne bude mat nadalej
> dynamicke prerozdelenie pasma, tak ako doteraz. Nedari sa mi to vclenit
> do uz existujucich pravidiel a nemam ani moznost poriadne to
> pretestovat, nakolko sa jedna ostry server.
>
> existujuce pravidla bez shapovania 25-ky smerom von
> ${fwcmd} pipe 1 config bw 16KBytes/s queue 16KBytes #upload
> ${fwcmd} pipe 2 config bw 128KBytes/s queue 128KBytes #download

${fwcmd} pipe 3 config bw 8KBytes/s queue 8KBytes #SMTP

> ${fwcmd} queue 1 config pipe 1 mask src-ip 0xffffffff queue 16KBytes
> ${fwcmd} queue 2 config pipe 2 mask dst-ip 0xffffffff queue 128KBytes

${fwcmd} add 1005 pipe 3 tcp from any to any 25 out via ${pubif}

> ${fwcmd} add 1010 queue 1 ip from 192.168.1.0/24 to any out via ${pubif}
> ${fwcmd} add 1015 divert natd ip from any to any via ${pubif}
> ${fwcmd} add 1020 queue 2 ip from any to 192.168.1.0/24 in via ${pubif}
>
> Nakopne ma niekto?

Vytvorite si dalsi pipe o pozadovane sirce pasma a pred pravidlo 1010
vlozite pravidlo, ktere bude odchozi SMTP provoz strkat do te nove
vytvorene pipe. Tim omezite odchozi SMTP na pozadovanou hodnotu a navic
se vam dale jeste bude odchozi provoz rozdelovat podle zdrojove adresy.

Pipe a queue jde radit za sebe (pri net.inet.ip.fw.one_pass: 0),
pripadne pomoci skoku preskakovat a potom s tim jdou delat docela psi
kusy :)

--
Petr Bezděk