dummynet/shaping port 25

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Mon Jun 6 15:58:04 CEST 2005

Zdravim,

odchodzia linka je 128kbit a potreboval by som dosiahnut, aby vsetky
maily, ktore odchadzaju von do internetu, sli povedzme 64kbit. Stava sa
mi totiz, ze ked niekto posiela email von do internetu a ma zopar
vacsich priloh, tak mi to "zahlti" odchodziu linku a pri akejkolvek inej
"internetovej" cinnosti je problem. Chcel by som teda shapovat port 25
smerom von do internetu s tym, ze vsetko ostatne bude mat nadalej
dynamicke prerozdelenie pasma, tak ako doteraz. Nedari sa mi to vclenit
do uz existujucich pravidiel a nemam ani moznost poriadne to
pretestovat, nakolko sa jedna ostry server.

existujuce pravidla bez shapovania 25-ky smerom von
${fwcmd} pipe 1 config bw 16KBytes/s queue 16KBytes #upload
${fwcmd} pipe 2 config bw 128KBytes/s queue 128KBytes #download

${fwcmd} queue 1 config pipe 1 mask src-ip 0xffffffff queue 16KBytes
${fwcmd} queue 2 config pipe 2 mask dst-ip 0xffffffff queue 128KBytes

${fwcmd} add 1010 queue 1 ip from 192.168.1.0/24 to any out via ${pubif}
${fwcmd} add 1015 divert natd ip from any to any via ${pubif}
${fwcmd} add 1020 queue 2 ip from any to 192.168.1.0/24 in via ${pubif}

Nakopne ma niekto?
--
LuMaX