nptq - problem

David Komanek xdavid at lib-eth.natur.cuni.cz
Tue Jun 7 14:48:22 CEST 2005

Dobry den,

snazim se rozchodit casovu synchronizaci na freebsd 5.4. Tedz ona sama o
sobe funguje, ale nechodi mi ntpq -p. Vydz dostanu hlasku

ntpq: write to localhost failed: No route to host

Nejspis za to muze moje konfigurace IPF, ale je mi divne, ze pritom
funguje ntpd nebo i ntpdate, pokud ntpd vypnu. Logoval jsem chvili provoz
a komunikaci z a na port 123 moje IPF propousti na tcp i udp.

Pres goolge jsem zjisitl, ze s tim maji problemy i nekteri jini, ale
reseni jsme nenasel. Jen jakysi naznak toho, ze ntpq muze mit problemy s
fallbackem z IPv6 na v4. Ale stejne netusim, co s tim, ani jak to
proverit.

Chtel jsem se pomoci trussu podivat, co se vlastne deje, ale ani ten mi na
nove instalaci freebsd nechodi:

truss: cannot open /proc/611/mem
truss: cannot open /proc/curproc/mem

Neresil jste nekdo podobny problem ?