CPU s HyperThreading

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Mon May 2 17:22:59 CEST 2005

On Mon, May 02, 2005 at 03:29:34PM +0200, Dan Lukes wrote:

> [...]
> simuluje. Ta simulace muze na jednu stranu prinest drobne zvyseni vykonu -
> pokud se nahodou stane, ze instrukce vykonavane na obou pseudoprocesorech
> vyuzivaji kazde jinou cast chipu realneho procesoru, na druhou stranu -
> je zde patrne overhead spojeny s touto simulaci - a to jak na strane
> procesoru, tak na strane OS, ktery v pripade multiprocesoroveho OS musi
> delat "navic" operace, ktere na single procesoru proste nedela (a to
> nepripominam, ze o soucasnem task-scheduleru se vi, ze neni pro
> viceprocesorovy hardware optimalni a zejmena pro pseudo-viceprocesorove,

ad overhead - teste se na 6.0 (a vys), oproti 5.x jsou tam tyhle veci pomerne
lepe osetrene a zoptimalizovane... proste parada ;)

ad vykon - myslim ze htt ma potencial na vyssi vykon, nevim jak to ma intel ale
pokud se daji pres tyhle logicke procesory routovat preruseni atp. tak to
uzitecne je.. to ze to fbsd neumi vyuzit je vec jina ;(

> 	Pokud se tedy v necem nepletu, snad vyjma specialnich pripadu by
> 	tedy, logicky, vykon HTT systemu mel byt nizsi, coz je presne to, co v
> praxi take skutecne pozoruju ...

jak na co a jak na cem... neodsuzoval bych to pausalne