CPU s HyperThreading

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon May 2 15:29:34 CEST 2005

Roman Neuhauser wrote:

>     Byl to tusim Robert N. M. Watson, kdo nekde na @freebsd.org
>     prohlasil, ze HTT muze poskytovat drobny zisk v pripade, ze jeden
>     "procesor" provadi operace v plovouci desetinne carce a druhy dela
>     neco jineho, ale v beznem pripade je to performance hit, pricemz

	Ono to, popravde receno, neni az tak prekvapive - v konecnem dusledku -
jedna se o jeden procesor, na kterem se "dvouprocesorovost" simuluje. Ta
simulace muze na jednu stranu prinest drobne zvyseni vykonu - pokud se
nahodou stane, ze instrukce vykonavane na obou pseudoprocesorech
vyuzivaji kazde jinou cast chipu realneho procesoru, na druhou stranu -
je zde patrne overhead spojeny s touto simulaci - a to jak na strane
procesoru, tak na strane OS, ktery v pripade multiprocesoroveho OS musi
delat "navic" operace, ktere na single procesoru proste nedela (a to
nepripominam, ze o soucasnem task-scheduleru se vi, ze neni pro
viceprocesorovy hardware optimalni a zejmena pro pseudo-viceprocesorove,
tedy HTT, kofigurace).

	Pokud se tedy v necem nepletu, snad vyjma specialnich pripadu by tedy,
logicky, vykon HTT systemu mel byt nizsi, coz je presne to, co v praxi
take skutecne pozoruju ...