OT: arplookup XXX.XXX.XXX.XXX failed:

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Apr 4 12:35:44 CEST 2005

Josef Brzak napsal/wrote, On 04/04/05 11:47:
>   V routeru jsou tri sitove karty xl0 (internetove rozhrani) a dve
>   vnitrni rozhrani em0 a em1. Pripojeni do Internetu je realizovano
>   skrze lokalniho ISP, ktery ma nasledujici pripojeni/propojeni:
>
>      |--------|  |-----------------|  |----------|  |------------|
>   ---|Internet|--|Hlavni router ISP|--|router ISP|--|Moje FreeBSD|
>      |--------|  |-----------------|  |----------|  |------------|
>                  213.XXX.XXX.Y        213.XXX.ZZZ.X  IP 213.XXX.ZZZ.XX

	Podle vseho nema, mozna "mel". Ma to takhle:

      |--------|  |-----------------|         |------------|
   ---|Internet|--|Hlavni router ISP|---------|Moje FreeBSD|
      |--------|  |-----------------|         |------------|
                           213.XXX.XXX.Y   213.XXX.ZZZ.XX
                     alias 213.XXX.ZZZ.X

	Mimochodem, bez masek je to trochu nejednoznacne.

>   arplookup 213.XXX.XXX.Y failed: host is not on local network

	Bezprostredni pricina je jasna - system se pokousi to tabulek ulozit LL
adresu pro nelokalni IP, kterou obdrzel.

	Nicmene, cest, ktere mohou vest k teto pricine je prilis mnoho -
zpracovani odpovedi na vlastni ARP dotaz (otazka je, proc by byl
vyslan), zpracovani odpovedi na cizi ARP dotaz, pravdepodobne i reakce
na redirect ...

	Intuitivne je jasne, ze to nejak souvisi s tim, ze na jednom fyzickem
kabelu maji ruzne systemu ruzne predstavy o tom, ktere IP adresy jsou na
tomto kabelu lokalnimi.

	Chtelo by to vysledovat z ARP a ICMP komunikace na co konkretne je tato
hlaska reakce.

>    Nejrychlejsi reseni, ktere me ted napada: zkuste "naroutovat" ip
>    adresu 213.XXX.XXX.Y na privodni interface."
>
>   Nemam tuseni jestli je to dobre reseni

	Nemyslim. Jestlize je 213.XXX.ZZZ.X defaultni route, tak explicitni
smerovani bloku/adresy 213.XXX.XXX.Y na tutez adresu nema zadny
prakticky vyznam.