OT: arplookup XXX.XXX.XXX.XXX failed:

Josef Brzak brzak at linux.fjfi.cvut.cz
Mon Apr 4 11:47:21 CEST 2005

Ahoj,

  predne se omlouvam za OT dotaz. Mam router s FreeBSD 5.3-RELEASE-p5.
  V routeru jsou tri sitove karty xl0 (internetove rozhrani) a dve
  vnitrni rozhrani em0 a em1. Pripojeni do Internetu je realizovano
  skrze lokalniho ISP, ktery ma nasledujici pripojeni/propojeni:

     |--------|  |-----------------|  |----------|  |------------|
  ---|Internet|--|Hlavni router ISP|--|router ISP|--|Moje FreeBSD|
     |--------|  |-----------------|  |----------|  |------------|
                 213.XXX.XXX.Y        213.XXX.ZZZ.X  IP 213.XXX.ZZZ.XX

  Na FreeBSD jsem mel nastaveno jako Defaultni GW router ISP
  213.XXX.ZZZ.X. Vse fungovalo pul roku bez problemu. Pred tydnem
  ISP predelaval technologie a vyhodil router ISP a jeho IP "nastavil"
  na svuj Hlavni router a od toho prenastaveni se mi logy silene
  zaplnuji nasledujici hlaskou:

  arplookup 213.XXX.XXX.Y failed: host is not on local network

  vse funguje stale bez problemu, ale to silene zaplnovani mi
  docela vadi. Nemate tuseni co by se s tim dalo delat. Neco
  malo jsem nasel v konferenci, ale tam nebylo nastineno reseni.

  Jeste jsem se dotazoval ISP a ten mi napsal nasledujici:

  "IP adresa 213.XXX.XXX.Y je primarni ip adresa naseho routeru, do
   ktereho je ten novy privod pro Sobotku pripojen. Vase vychozi
   brana 213.XXX.ZZZ.X je jednou z dalsi ip adres na tomto routeru.

   Nejrychlejsi reseni, ktere me ted napada: zkuste "naroutovat" ip
   adresu 213.XXX.XXX.Y na privodni interface."

  Nemam tuseni jestli je to dobre reseni, mozna jo, ale nevim jak
  bych to pripadne presne nastavil a nerad bych sestrelil pripojeni
  od toho routeru, protoze se tam velmi spatne fyzicky clovek dostava.

  Mohl bych Vas pozadat o nejakou radu, jak odstranit generovani
  hlasky pripadne jak to nastavit, abych si nic vzdalene "nesestrelil".

  Predem Vam vsem moc dekuji za radu/pomoc.

                                Pepa Brzak