OT: arplookup XXX.XXX.XXX.XXX failed:

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Mon Apr 4 12:36:19 CEST 2005

On Mon, 4 Apr 2005, Josef Brzak wrote:

>     |--------|  |-----------------|  |----------|  |------------|
>  ---|Internet|--|Hlavni router ISP|--|router ISP|--|Moje FreeBSD|
>     |--------|  |-----------------|  |----------|  |------------|
>                 213.XXX.XXX.Y        213.XXX.ZZZ.X  IP 213.XXX.ZZZ.XX

	cau, jaky jsou masky? krome toho, skryvani IP adres akorat branis
reseni problemu, protoze nikdo nevi, jestlis to udelal dobre. Chapu, ze si
clovek brani svoje stroje, ale to uz je lepsi treba zmenit vsude prvni 2
bajty a ten dulezitej zbytek nechat.

>  Na FreeBSD jsem mel nastaveno jako Defaultni GW router ISP
>  213.XXX.ZZZ.X. Vse fungovalo pul roku bez problemu. Pred tydnem
>  ISP predelaval technologie a vyhodil router ISP a jeho IP "nastavil"
>  na svuj Hlavni router a od toho prenastaveni se mi logy silene
>  zaplnuji nasledujici hlaskou:
>
>  arplookup 213.XXX.XXX.Y failed: host is not on local network

	je ten system Cisco nebo nejaky unix? Je tahle hlaska reakci na ARP
dotaz na adresu 213.XXX.ZZZ.XX z adresy 213.XXX.XXX.Y? Bylo by dobry se na
to podivat tcpdumpem.

>  vse funguje stale bez problemu, ale to silene zaplnovani mi
>  docela vadi. Nemate tuseni co by se s tim dalo delat. Neco
>  malo jsem nasel v konferenci, ale tam nebylo nastineno reseni.

	je vice ruznych situaci, ktere mohou takovou situaci zpusobit, ja
tedy alespon vim konkretne o dvou.

>  Jeste jsem se dotazoval ISP a ten mi napsal nasledujici:
>
>  "IP adresa 213.XXX.XXX.Y je primarni ip adresa naseho routeru, do
>   ktereho je ten novy privod pro Sobotku pripojen. Vase vychozi
>   brana 213.XXX.ZZZ.X je jednou z dalsi ip adres na tomto routeru.
>
>   Nejrychlejsi reseni, ktere me ted napada: zkuste "naroutovat" ip
>   adresu 213.XXX.XXX.Y na privodni interface."

	pochybuju, ze tohle pomuze, krome toho to neresi problem, ktery
nekde je.

	h.