FreeBSD + notebook

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Fri Mar 11 12:59:11 CET 2005

On Fri, 2005-03-11 at 11:00 +0100, Marian Cerny wrote:
> FreeBSD ma hibernaciu? Mozte ma odkazat, kde sa o tom docitam viac?
Hm, v specifikacii ACPI? ;)

Nie, seriozne, FreeBSD ma podporu pre ACPI suspend type 4, (`acpiconf -s
4`, napriklad), ktory by teoreticky, pri podpore z BIOSu mal vyflusnut
obsah pamate na pripravenu partition a vypnut stroj. Teda obdoba toho,
co robia Win 2000+ viacmenej-softwarovo a daleko elegantnejsie (ano,
skutocne som to napisal) pod funkciou 'hibernate'.

Problem je v tom, ze som to svojho casu skusal minimalne na piatich
strojoch s velmi mizernymi vysledkami. Tam, kde bola podpora S4 pritomna
v BIOSe, s funkcnou suspend-to-disk partition FreeBSD oznamovalo, ze S4
nie je podporovane (`sysctl -a | grep -i S4`) a pri vyvolani S4
hardwarovo (extra tlacitkom na notebooku, etc.) sa FreeBSD odporucalo do
pekla (v jednom pripade uprostred hardwarovej hibernacie s elegantnym
znicenim suspend-to-disk particie a nemoznosti notebook s danym hard
diskom uz vobec nabootovat), v inych pripadoch, kde S4 podporovane
nebolo FreeBSD vyhlasilo podporu a pri vyvolani rovnako nadsene oznamilo
"device suspend failed", atd, atd. Samozrejme to niekde fungovat moze,
iba vravim, ze sa mi zatial taky model nepodarilo najst.

m.

--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>
Stonehenge