FreeBSD + notebook

Martin Balint konferencie at balint.sk
Fri Mar 11 13:16:14 CET 2005

Michal Varga wrote:

>ACPI = good, APM = bad, ako vsade inde. Pokial nebezi ACPI
>(pravdepodobnost znovu rovnaka ako u desktopov, zvysuje sa linearne s
>vekom notebooku), override na APM = good. Pokial nebezi ani APM, moc si
>s nim na cestach neuzijes, ale zas nevlastnis Acer, takze sanca
>minimalna.

ACPI v Gentoo bezi bez problemov. co myslis tym "override na APM"? Acer
to nieje :)

>"Lucent Mini-PCI 56k" moze byt jeden z asi 100 modelov roznych modemov,
>chipset by povedal viac.

Konkretne je to Agere (former Lucent) LT Winmodem :( Ale nasiel som
nieco ako:
http://www.freshports.org/comms/ltmdm/

>Jedina vec, voci ktorej mam mensiu vyhradu je fakt, ze som myslim zatial
>nevidel notebook, na ktorom by korektne pod FreeBSD fungovala
>hibernacia, co je trochu skoda, pretoze pri zapiskani baterky pred
>smrtou sa 400 MB Gnomu a pridruzenych office aplikacii nema sancu
>stihnut korektne vypnut.

No, to moze byt celkom problem... Na gentoo hibernacia funguje...

>Takze pokial ti tam bezi Linux a si spokojny s tym, ako bezi, rovnako ti
>tam bude bezat aj FreeBSD (plusminus nejake drivery, ktorych je
>samozrejme este menej ako pre Linux). Z hladiska podpory hw ti tam
>FreeBSD lepsie bezat nebude, z hladiska vsetkych ostatnych veci je
>notebook to iste ako desktop.

No tak na desktope som s vykonom FreeBSD oproti linuxu velmi spokojny.
Skusim Freesbie a uvidim ako to pojde ;)