vykonny server - viac procesorov a freebsd

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Mar 4 12:19:51 CET 2005

Divacky Roman napsal/wrote, On 03/03/05 19:59:

> no jakoze ono "vyuzivat 2 procaky" muze znamenat cokoliv. napr. delat na obou
> to same a porovnavat vysledky... zeo ;)

	No, popravde receno, zcela zretelny vliv to melo v okamzicich, kdy jsem
na jedne konzoli spustil preklad worldu a na jine chtel neco delat. To
byla existence samostatneho procesoru videt opravdu velmi.

	Naopak, na sitovych routerech se pritomnost druheho procesoru prakticky
neprojevovala.

> no, veci ktere makaji v userlandu pobezi na 5.x a 4.x nejspis uplne stejne
> rychle a budou se skalovat linearne... horsi je pokud to chce neco od kernelu
> a tam je na tom myslim 5.x vyrazne lip.

	Bohuzel, i u 5.x dost zavisi na tom, co se od stroje chce. Na 5,x melo
hlavni zrychleni prinest odstraneni giant zamku. To se stale jeste tak
uplne nepodarilo. Takze nekde se to jeste neudelalo vubec
(nejzretelnejsi je to prave na sitove vrstve), nekde se to sice udelalo
- a dodnes se vychytavaji nasledky (race-codition).

	Zrychleni mel take prinest (pro tento typ provozu optimalizovany) ULE
scheduler - a ten byl posleze stazen pro neprijatelnou nestabilitu.

	Ono je to tak trochu jako na burze. Dvouprocesor a 4.x prinasi sice
zretelna zrychleni, ale, preci jen, v porovnani se "zdvojnasobenim
prikonu" mala. Ma ale take mala rizika.

	5.x prinasi nadeji na trochu vetsi zisky - no a taky vetsi rizika, ze
zisk nebude zisk, ale nakonec, cista ztrata.

	Jestli to bude zisk nebo ztrata zalezi nejen na tom, co od stroje kdo
chce, ale take na jeho dost presne konfiguraci (clovek se musi strefit
do takove kombinace a konfigurace ovladacu, aby mu nevychytane
race-condition pokud mozno nehrozily - a nikdo nevi, jaka kombinace je
ta spravna).

	Pri inspiraci se staci podivat do ERRATA od 5.3-RELEASE ...

	Ja bych to uzavrel tak - dual-procesory mam rad, pouzivam je a me
prinaseji zrychleni. Ale tam, kde me nutnost mit k dispozici nejakou
novou feature donutila pouzit radu 5.x, tak mam uniprocesor a jsem
docela rad, ze to tak je.

	Nekteri, zejmena Roman, se mnou nebudou souhlasit, ale 5.x jeste stale
neni stabilni OS vhodny na nasazeni v kritickych mistech a na nasazeni
na non-mainstreamovy hardware - coz zahrnuje i dualprocesory.

	Ale "na hrani doma", samozrejme, proc ne - i tento mail vznika na
5-STABLE. Stroj sice neni dual-procesor, ale HTT zapnuto je (mimochodem,
zmena vykonu v teto konfiguraci oproti HTT vypnutemu a ma zaporne
zmanenko) ...