vykonny server - viac procesorov a freebsd

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Thu Mar 3 19:59:32 CET 2005

On Thu, Mar 03, 2005 at 12:54:13PM +0100, Dan Lukes wrote:

> 	Dvouprocesorovou masinu jsem mel nekdy od roku 2000 - to bylo nekde
> 	v obdobi FreeBSD 4.1. Snad proto, ze jsme si zmineneho "nedoporuceni"
> nevsiml jsem, ke sve velke spokojenosti, tento pocitac pouzival az do
> podzimu lonskeho roku - a pravdepodobne ho jeste na neco pouzijeme.

no jakoze ono "vyuzivat 2 procaky" muze znamenat cokoliv. napr. delat na obou
to same a porovnavat vysledky... zeo ;)

> 	Zalezi od toho, co se na serveru dela.
>
> 	V mem pripade dvouprocesorovy stroj prinesl pozorovatelne zrychleni
> oprori jednoprocesorovemu. Naproti tomu, 5.x neprinesla oproti 4.x zadne
> vyrazne zrychleni (navic, trpi nekterymi problemy, ktere v 4.x nenastavaly).

no, veci ktere makaji v userlandu pobezi na 5.x a 4.x nejspis uplne stejne
rychle a budou se skalovat linearne... horsi je pokud to chce neco od kernelu
a tam je na tom myslim 5.x vyrazne lip.

presne jak rikas dane, zalezi na tom co kdo od serveru chce