services na inom stroji

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Tue Feb 1 13:46:33 CET 2005

On Tue, 2005-02-01 at 12:08 +0100, Peter Rosa wrote:
> Ahoj Michal,
>
> uz se perou, uz se perou  :-))))

Ale no tak..

> Nikdy som netvoril nic na komunikaciu medzi procesmi. Ked som sa ucil
> programovat, tak sme fungovali na MSDOS 5, Win 3.0 a Turbo Pascal 4.0.
> Neexistoval ziadny internet, ziadne siete, ziadny multiXXX, komunikacia

*bzzzzzzzzzzzm*, nespravna odpoved. Mozno ta to prekvapi, ale v roku
1990, teda v case releasu Windows 3.0 mal za sebou Internet priblizne 7
oficialnych rokov zivota.

*bzzzzzzzzzzzm*, nespravna odpoved. Mozno ta to prekvapi, ale v roku
1991, teda v case releasu MS DOS 5.0 bol TCP protokol deploynuty na
Internete priblizne 8 rokov.

*bzzzzzzzzzzzm*, nespravna odpoved. Mozno ta to prekvapi, ale pocitacove
siete existovali este pretym, ako si sa narodil. Nechce sa mi zbytocne
mucit google, ale pokial si spravne pamatam, malo by to byt priblizne
100 az 150 rokov.

*bzzzzzzzzzzzm*, nespravna odpoved. Mozno ta to prekvapi, ale sockety
nesluzia na komunikaciu medzi procesmi. Uz len napriklad tvoje oblubene
Windows 3.0 obsahovali WinSock 1.0 a pre komunikaciu medzi procesmi to
rozhodne nebolo.

Pokial pod "multiXXX" myslis multitasking, tak: *bzzzzzzzzzzzm*,
nespravna odpoved. Mozno ta to prekvapi, ale napriklad MacOS (1984?) a
AmigaOS (1987?) boli plne multitaskove operacne systemy. Medzi inymi,
samozrejme.

Mam pokracovat?

> Takze skutocne nemam odkial vediet, na co sluzi socket. Pri programovani
> animacii a udalostnych ovladacoch to akosi nepotrebujem.

Pokial ako administrator FreeBSD serverov, pripadne vseobecne
administrator cohokolvek zlozitejsieho ako toaster, pripadne ako clovek,
ktory viac ako raz v zivote prisiel do styku s TCP/IP protokolom,
pripadne ako clovek, co niekedy videl koaxialny kabel skutocne netusis,
co su to sockety a vazne si zo mna nerobis srandu, zacinam sa o tento
svet bat viac, nez kedykolvek predtym.

> Tymto chcem povedat iba to, ze nie je dobre takto vyletiet na cloveka, ktory
> sa pyta. Je to zbytocne, kontraproduktivne, emotivne.

Na nikoho som nevyletel, slusne som mu oznamil, ze jeho otazka bola pre
neho sameho kontraproduktivnejsia, nez keby si precital ktorykolvek
manual, ktory by nasiel. Kludne aj manual k Turbo Pascalu 4.

> Takze Michal, keby si poslal tu poslednu odpoved o PHP (s ktorou si sa aj
> Ty zbytocne natrapil - aj ked len preto, aby si nam blbcom dokazal, ze sme

Tu odpoved o PHP som pisal priblizne 20 sekund. 15 z toho trvalo
natiahnutie www.php.net a skopirovanie textu do mailu, dalsich 5 trvalo
mazanie prebytocnych riadkov.

> Prosim vas, skusenych, do buducnosti o konstruktivnejsie riesenia / pristup
> k otazkam nas, blbcov.
> Inak je cely users-l ZBYTOCNY a iba marnime nas kratky cas na kraviny
> (akou je v konecnom dosledku aj tento moj list).

Ano, pri otazkach SIETOVYCH ADMINISTRATOROV, ktori nevedia, co je to
SOCKET mam tiez niekedy pocit, ze je cely users-l zbytocny. Na druhu
stranu, casto zabavnejsi ako TV Nova.

m.