services na inom stroji

Peter Rosa prosa at pro.sk
Tue Feb 1 12:08:15 CET 2005

Ahoj Michal,

uz se perou, uz se perou  :-))))

Ale nie o tom. Skor o tom, ze ide o mnozstvo skusenosti, ktore niekto ma,
iny nema.

Som celkom dobry v programovani PHP, SQL, multimediach, ovladam trochu Perl.
Ale VYLUCNE v oblastiach, ktore som pouzil v minulosti a teda mam s nimi
aspon aku-taku skusenost. Myslim, ze mne podobnych *nix uzivatelov je dost.

Nikdy som netvoril nic na komunikaciu medzi procesmi. Ked som sa ucil
programovat, tak sme fungovali na MSDOS 5, Win 3.0 a Turbo Pascal 4.0.
Neexistoval ziadny internet, ziadne siete, ziadny multiXXX, komunikacia
medzi procesmi jednoducho nebola. A ked sa o nej zacalo hovorit, tak sa
okolo toho robilo velke halo v casopisoch (DDE, OLE a pod.) a vsetko to islo
nad ramec pochopenia (a mnozstva casu, ktory sme tomu mohli venovat)
sviatocnych programatorov, ako som napr. ja.
Takze skutocne nemam odkial vediet, na co sluzi socket. Pri programovani
animacii a udalostnych ovladacoch to akosi nepotrebujem.

Tymto chcem povedat iba to, ze nie je dobre takto vyletiet na cloveka, ktory
sa pyta. Je to zbytocne, kontraproduktivne, emotivne.

Vsetci chceme dobre robit svoju pracu. A ked nieco nevieme, tak sa pytame.
Ked aspon vieme, po com patrat, tak sa pytame Goooogle, apropos, man...
Ked ani netusime, kde zacat, tak sa pytame tych, ktori MAJU SKUSENOSTI.
Na to sluzia mailing-listy alebo osobne kontakty (ak mame to stastie, ze v
okoli sa vyskytuje taky guru a JE OCHOTNY ODPOVEDAT).

Takze Michal, keby si poslal tu poslednu odpoved o PHP (s ktorou si sa aj
Ty zbytocne natrapil - aj ked len preto, aby si nam blbcom dokazal, ze sme
blbci) ako prvu, tak na 1.000.000 % uspokojis ziadost o radu a vsetci su
spokojni.

Prosim vas, skusenych, do buducnosti o konstruktivnejsie riesenia / pristup
k otazkam nas, blbcov.
Inak je cely users-l ZBYTOCNY a iba marnime nas kratky cas na kraviny
(akou je v konecnom dosledku aj tento moj list).

Peter Rosa

P.S. Heslo dna - DO NOT RE-INVENT THE WHEEL - AGAIN & AGAIN