dotaz k users-l@

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jan 21 20:45:31 CET 2005

koutek at o-k.cz wrote:
> Prijde mi, ze mailing list by nemel byt vysadou znalych, ale naopak
> podpurnym prostredkem pro rozvoj komunity.

	Nechci tady prilis a zbytecne rozvirovat dal tuhle diskusi - a a ni
nemam v umyslu prosazovat jakoukoliv konferenci jako konferenci elitni.

	Zamyslete se ale nad tim, ze pokud ma ta konference byt "podpurnym
prostredkem", pak v ni, zrejme, musi byt ti, kteri jsou schopni nejakou
tu podporu poskytovat. A s ohledem na lidskou prirozenost - ti tam budou
jen v tom pripade, ze z toho neco maji.

	Samozrejme, ze ruzni lide maji ruzne motivace - ale pokud by byla v
konferenci pripustna naprosto kazda otazka, je prakticky jiste, ze se
vsichni ti lide nakonec vycerpaji - protoze to, co v konferenci hledaji
tam bud' nebude vubec, nebo tak rozredene, ze se to proste nevyplati hledat.

	Nasledne, samozrejme, z konference odejdou. List nebude ani elitni, ani
podpurny.

	Z polozeneho dotazu musi neco mit nejen tazatel, ale i ten, kdo
odpovida. Bez toho to fungovat muze jen tezko.

	Navzdory vyse uvedenemu si nemyslim, ze "vycleneni" separatni
konference je spravne reseni. IMHO, resenim je nerozdavat ryby, ale ucit
rybarit.