Restartovani routeru pri downloadu z inetu

Miroslav Chlaták chlastak at goasedlcany.cz
Thu Jan 6 00:19:50 CET 2005

Zdravim,

uz cca 14 dni se potykam s problemem, se kterym si uz nevim rady. Mam
doma router z Celeronu 566MHz,  230MB RAM, 15GB hdd. Router ma 2 sitova
rozhrani:
wi0 - slouzi k pripojeni na AP, pres ktere sdilim internetovou konektivitu
tun0 - rozhrani s inet konektivitou (vytvoreno pomoci userspace ppp)

K prpojeni na inet pouzivam USB modem GTRAN na CDMA od Eurotelu. Pouzil
jsem "patch" od neologisma na umodem.c, aby mi inet jel rychleji jak
256kbps.

Jenze router se pri stahovani z inetu (napr. nejake CD ISO, nebo obecne
vetsi obem dat) restartuje. Nedela to pri bouzdani po webu nebo pri
poslouchani radii. Nezapise pri tom zadny zaznam do log souboru, neulozi
se zadny core dump. Proste se znicehonic restartuje. Driv jsem si
myslel, ze mi dochazi pamet nebo alespon mbuffery. Ale tesne pred
restartem mam obojiho dost. Vyloucil jsem i pameti RAM, protoze jsem je
kompletne vymenil. Obcas se stane, ze system po restartu nenabehne,
protoze se musi v singl modu spustit rucne fsck.

Fbsd jsem vyzkousel 5.3R i 5.3 stable, ale dela to porad. Take jsem
zkousel odstranit ten patch z umodem.c, ale bez uspechu - akorat se
snizila rychlost a router se restartuje dal.

Vyzkousel sel jsem i napr. delat nat pres PF a ne pres ppp, ale vysledek
stejny.

Nevite nekdo, cim by to mohlo byt? Nesetkal jste se s tim nekdo?
Nechce se mi porizovat novy komp a nebo delat kompletni reinstal (s
formatem disku). Protoze nevim, cim ten restart je zpusobeny, tak nemuzu
vyloucit, ze bych vse delal zbytecne.

Dik za jakoukoliv radu.

Mira