Notebook v dvoch sietach: staticka IP vs. DHCP.

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Tue Dec 7 08:23:55 CET 2004

Dobry den!

Pouzivam notebook s operacnym systemom FreeBSD (momentalne vo verzi
4.10-RELEASE-p4). Tento notebook niekedy pouzivam:

	1) V LAN, kde sa IP adresy prideluju staticky. Konfiguraciu
	siete mam v /etc/rc.conf pomocou direktiv ifconfig_xl0,
	defaultrouter a hostname a v subore /etc/resolve.conf pomocou
	direktiv domain, search a 3x nameserver.

	2) Bez pripojenia do LAN, kde vypinam siet kvoli znamej chybe v
	KDE, ked pri "nahodenej" ale nepripojenej sieti dochadza k velkemu
	zdrzaniu startujucich aplikacii. Preto vzdy po nabootovani
	notebooku bez pripojenia k LAN pomocou prikazu

		ifconfig xl0 down

	zhodim siet.

	[I tak musim cakat na spustenie KDE, co chvilu trva. :-) Nie je
	to pohodlne, ale je to vyhovujuce a uspokojive riesenie. Pokusal
	som sa to riesit zasahom do rc.network tak, ze po nahodeni siete
	sa skusila pingnut gateway, ak sa ping nepodaril, siet sa zhodila;
	nefungovalo to vsak, prilis som to ale neskumal.]

Momentalne sa chystam pouzivat tento notebook v dalsej LAN, kde:

	3) Konfiguracia siete sa deje vyhradne pomocou DHCP.

Da sa siet vo FreeBSD nakonfigurovat napr. tak, aby sa konfigurovala pomocou
DHCP, ale ak sa toto nepodari, aby sa nakonfigurovala staticky? Vyhovujuce
by bolo aj riesenie ponukou pri bootovani, vobec by nevadilo, keby sa tym
bootovanie uplne prerusilo. Moja predstava je taka, ze si vytvorim dva
(potazme tri) subory rc.conf.dhcp, rc.conf.static (potazme rc.conf.offline),
a pri bootovani podla vyberu volby nejakym skriptom skopirujem prislusny
subor do rc.conf. (Detto pre resolv.conf.) Existuje lepsie ci elegantnejsie
riesenie? Ak je mnou navrhnute riesenie dobre, kam mam skript, ktory by to
robil, umiestnit, aby sa subory rc.conf a resolve.conf prepisali vcas?

Este jedna suvisiaca otazka: Je mozne pouzivat jail-y v kombinacii s DHCP
konfiguraciou siete? Intuitivne tusim ze je skor nie, ale to je mozno len
moja nevedomost.

Vopred vdaka za rady.

J.