Notebook v dvoch sietach: staticka IP vs. DHCP.

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Tue Dec 7 09:22:34 CET 2004

On Tue, 2004-Dec-07 at 08:23:55 +0100, Jozef Babjak wrote:
> Da sa siet vo FreeBSD nakonfigurovat napr. tak, aby sa konfigurovala pomocou
> DHCP, ale ak sa toto nepodari, aby sa nakonfigurovala staticky? Vyhovujuce

isteze: man dhclient.conf

> by bolo aj riesenie ponukou pri bootovani, vobec by nevadilo, keby sa tym
> bootovanie uplne prerusilo. Moja predstava je taka, ze si vytvorim dva
> (potazme tri) subory rc.conf.dhcp, rc.conf.static (potazme rc.conf.offline),
> a pri bootovani podla vyberu volby nejakym skriptom skopirujem prislusny

preboha. (aktualne nestiham rozpisat tych 300 pripadov, v ktorych je
taketo riesenie skutocne velmi zly napad, ale myslim ze sa rychlo chyti
niekto iny.. kazdopadne - to "preboha" plati)

> Este jedna suvisiaca otazka: Je mozne pouzivat jail-y v kombinacii s DHCP
> konfiguraciou siete? Intuitivne tusim ze je skor nie, ale to je mozno len
> moja nevedomost.

co konkretne znamena "pouzivat jaily"? co by na nich nemalo fungovat
pri pouziti DHCP?

m.