Radiova karta

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Dec 7 08:58:12 CET 2004

Michal Hrušecký wrote:
> nainstaloval jsem FreeBSD 5.3 a po nainstalovani ovladacu od zvukovky mi
> prestala fungovat radiova karta. Po spusteni pocitace karta normalne
> funguje. Po
> 	kldload snd_via82c686
> mi fmio zacne hlasit:
> 	fmio: card not found: SoundForte RadioLink SF64-PCR
> Kdyz ale zkusim:
> 	kldunload snd_via82c686
> tak fmio porad hlasi tu samou chybu. Ve FreeBSD 5.2 vse fungovalo bez
> problemu. Karta je PCI RadioLINK a deska AOpen AK33. Neresil jste nekdo
> podobny problem?

	No, ano a ne.

	Popravde receno, na vasem pripadu je spis prekvapujici, ze to kdy
fungovalo nez to, ze to nefunguje ted.

	fmio je pomerne dost necisty hack - nikoli seriozni program. Pristupuje
primo k hardware a to bez spoluprace s jadrem OS - ktere jinak byva v
oblasti pristupu k hardware hegemonem.

	Takze otazka toho, zda se mu takovy pristup bude ci nebude darit ma, s
ohledme na to, ze software svoje aktivity s jadrem OS nekoordinuje,
nahodnou odpoved. Jeji konkretni aktualni zneni pak souvisi jednak s
konkretni hardwarovou konfiguraci, jednak s konkretnim chovanim jadra -
ktere nemusi (a popravde receni ani nemuze) brat na podobne "pokusy" ohled.

	Mate, v zasade, nekolik moznost k reseni - z nichz vetsina se vam asi
nebude libit.

	Idealni reseni by bylo najit ke zminene karte ovladace a naisntalovat
je. Nevim, zda existuji - konec koncu, tato karta nepatri mezi oficialne
podporovany hardware. Ale s pomoci dostupne specifikace a/nebo kodu fmio
byste si je mohl take sam napsat ...

	Muzete se pokusit prehazovani karet ve slotech najit takovou
hardwarovou konfiguraci, kde nebude ke kolizim dochazet. Pro zacatek
bych se soustredil na to, aby tato karta mela samostatne, s nikym jinym
nesdilene, preruseni.

	Muzete take prestat pouzivat zvukovou kartu, pripadne se vratit k
FreBSD 5.2 - v obou pripadech vite, ze FM karta funguje ...

	Nerad to rikam, ale u FreeBSD je potreba hardware vybirat k OS - podle
toho, jestli je nebo neni podporovan. A tenhle, podle vseho neni -
ledaze se rozhodnete vybrat si z mych rad tu, ktera rika "napiste
ovladace" ...

	Obavam se, ze jsem vas nepotesil.