Dualboot FreeBSD 5.3-stable a WinXP

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Wed Nov 24 11:55:55 CET 2004

On Wed, 2004-11-24 at 11:17 +0100, Stanislav Sitar wrote:
> [...]

najistejsie riesenie, bez toho, aby si sa musel strachovat, ktory
prehnane aktivny instalator ti prepise MBR: nainstalovat co treba,
nechat vsetky systemy, nech sa pomlatia o master boot a ked ich to
prestane bavit, konecnu MBR zmazat a nainstalovat normalny boot manager.
MBR v pripade winNT, FBSD, ani Linuxu nema ziadnu relevanciu a vsetky
tri dotycne boot loadery su tak uspesne debilne, ako sa len da.

pre porovnanie:
http://www2.arnes.si/~fkomar/xosl.org/shots.html
(free, odskusany, mam s nim vyhradne pozitivne skusenosti. ale
alternativ je dost)

co sa tyka tych troch OS, odporucam zvazit este jeden - DOS
(free/dr/novell/caldera/whatever), hned ako prvu partition. FAT particie
precita prakticky kazdy operacny system, da sa do nich nabootovat z
jednej diskety a pokial tento filesystem drzi diagnosticke a opravovacie
nastroje (partition magic, testdisk a spol), oprava pripadneho problemu
sa znacne urychli.

a na koniec snad este jeden detail - konstrukcia hard disku (a cd, dvd a
vsetkych tociacich sa placiek) ma za nasledok, ze data, umiestnene na
zaciatku disku su citane znacne rychlejsie, ako data umiestnene na
konci. Podla toho je vhodne organizovat aj particie, podla
predpokladaneho vyuzitia operacnych systemov. Pokial 90% casu budes
pouzivat WinXP a do FBSD, alebo Linuxu bootovat raz za mesiac, nie je z
hladiska vykonu moc dobry napad dat WinXP na poslednu partition a vice
versa.

m.

--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>