Dualboot FreeBSD 5.3-stable a WinXP

Stanislav Sitar sitar_vim at procaut.sk
Wed Nov 24 11:17:22 CET 2004

Peter Rosa wrote --- napísal::
> Ahojte,
>
> prihrejem si polievocku na tomto threade ;-)
>
> Ako je to s instalaciou TROCH OS na jeden HDD ?
>
> Uz tam mam nainstalovane a funkcne WinXP, FreeBSD, a mam tam jednu particiu
> pripravenu pre Linux. Kvoli deckam tam chcem dat Mandrake.
> Prepise MBR, alebo nie ?

ja to riesim cez smart boot manager
http://btmgr.webframe.org/
- pri instalacii linuxu necham nainstalovat Lilo (grub)
   na particiu kde je Linux.
- Pri instalacii freebsd poviem "leave MBR untouched"
   On si aj tak boot loader da na svoju particiu. Da si ho tam aj
   ked necham dat do MBR spustac FreeBSD. Spokojne ho prepiste
   s SBM
- Pri instalacii MS produktov sa ma nespyta nic, ale to nevadi,
   Smart boot manager preinstalujem aj z windowsu (diskety).

Existuje aj ceska verzia SBM.
Stiahol som si cesku verziu xosl (tiez boot manager, nezmesti
sa cely do MBR, je pekny graficky) a tam som nasiel cesku
instalaciu SBM. (koli manzelke a detom)
Da sa nakonfigurovat ze po XY sekundach spusti prednastaveny
OS, dokonca mu mozte povedat aby po 17 hodine spustal windows
inak freebsd. Samozrejme s moznostou zasahu pouzivatela.

Linux nainstalujete aj na extended particiu. Ja tak mam doma niekolko
linuxov. Napr. na hda6 slackware a hda7 SuSE, hda8 je swap pre vsetky
linuxy

kedysi som vsetky svoje OS spustal z LILO nainstalovaneho v niektorom
z mojich linuxov, ale kedze stale viac pouzivam FreeBSD presiel som na SBM.
Okrem toho pri reinstalacii toho konkretneho linuxu som mal vzdy problem.
O instalacii MS radsej pomlcim.

S pozdravom
Stano