RAID s chipsetem Sil0680

MeX mex at localnet.sk
Sun Oct 31 13:52:54 CET 2004

On 31. 10. 2004 13:22 , Dan Lukes wrote:

> 	Tato informace mi prilis nesedi s informaci, kterou jsem videl nedavno
> - a to, ze mnoho S-ATA disku jsou po jak po strance mechaniske tak po
> strance elektronicky shodne se svymi P-ATA predchudci. Jen je
> elektronika doplnena o S-ATA <=> P-ATA bridge. Dalsi cast disku je pak
> se svymi P-ATA predchudci shodna mechanicky, nova je jen elektronika.
> Jen nektere S-ATA disky jsou "SCSI mechaniky s S-ATA elektronikou" a
> patrne jen uplne minimum S-ATA disku ma vlastni novou mechanickou
> kostrukci, neprevzatou od nejakeho starsiho brasky.

> [...]

netvrdim, ze sata disky mozu smelo konkurovat co sa tyka zivotnosti scsi
diskom. ale zaroven ich velmi rychlo v tomto smere dobiehaju. zalezi od
konkretneho vyrobcu resp. modelu.. ale celkovo scsi stagnuje pricom sata
ide velmi rychlo dopredu. druha vec je, ze ked si porovnam
cenu/vykon/kapacita a zaratam aj pravidelne "preventive" vymeny diskov
za nove - scsi pre sata jednoducho nie je v oblasti small/small-medium
serverov (ktorych je myslim si pocetne najviac a najviac ich aj pribude)
ziadnou konkurenciou.

MeX