RAID s chipsetem Sil0680

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Oct 31 13:22:19 CET 2004

MeX wrote:

> u sata je to lepsie, tu uz su disky dimenzovane
> inak a mtfb je vyssia.

	Tato informace mi prilis nesedi s informaci, kterou jsem videl nedavno
- a to, ze mnoho S-ATA disku jsou po jak po strance mechaniske tak po
strance elektronicky shodne se svymi P-ATA predchudci. Jen je
elektronika doplnena o S-ATA <=> P-ATA bridge. Dalsi cast disku je pak
se svymi P-ATA predchudci shodna mechanicky, nova je jen elektronika.
Jen nektere S-ATA disky jsou "SCSI mechaniky s S-ATA elektronikou" a
patrne jen uplne minimum S-ATA disku ma vlastni novou mechanickou
kostrukci, neprevzatou od nejakeho starsiho brasky.

	Delsi zivnotnost je dana predevsim mechanickou konstrukci, nikoli
datovym rozhrannim. Cimz netvrdim, ze S-ATA disky NEMOHOU byt
dimenzovane jinak, pokud se tak vyrobce disku nahodou rozhodne, ale
zadny jednoznacny vztah tam nevidim ...