RAID s chipsetem Sil0680

MeX mex at localnet.sk
Sun Oct 31 12:58:01 CET 2004

On 29. 10. 2004 11:51 , Divacky Roman wrote:
> to je ata zeo... pak zkuste man atacontrol a z toho neco
> mne osobne nikdy ata raidy nefungovaly pod fbsd a i kdyby fungovaly tak bych to
> radsi nepouzival (kdo nekdy videl ata radice tak tusi proc)
>
> roman

mne vzdy fungovali v pohode (napr. HighPoint HPT370, HPT372, Promise
TX4000, ..). neviem a netusim co myslis tym, ci niekto niekedy videl
raid-ata radic.. videl som :). a je plno ludi, ktori toto riesenie
pouzivaju namiesto neskutocne drahych rieseniach (a tiez nie vzdy
fungujucich) na scsi. zalezi od konkretneho nasadenia ale na "bezne"
potreby pata/sata plne dostacuje. len z ohladom na to, ze povodne
urcenie pata diskov nie je na nasadenie 7x24 je dobre disky po 2-3
rokoch pre istotu vymenit za nove v ramci predchadzania porucham. takyto
disk sa este potom moze do skoncenia jeho moralnej zastaralosti pouzivat
  k klasickom desktope. u sata je to lepsie, tu uz su disky dimenzovane
inak a mtfb je vyssia.

kazdopadne riesenie pata/sata raid sa hodi tam, kde nie je potreba
(rozumej nie su peniaze) robit scsi mirror raid ale kde je zaroven
potreba mat data zabezpecene v pripade fyzickeho vypadku disku.

MeX