Sendmail

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Sep 21 18:22:29 CEST 2004

Peter Rosa wrote:

> Zadal som "sendmail -v -qR", ale vypise to hromadku riadkov a skonci tym, ze
> mam napisat mail, "end with CRLF.CRLF". No a moj problem je, ze to nedokazem
> poriadne ukoncit - \n je iba LF a ked zadam iba bodku a ENTER, tak sa nic
> nestane. Aj ked mozno iba caka na nejaky koniec od druhej strany, neviem.

	No, rekl bych, ze ta hromada radku je LOG o odesilani dopisu. No a "end
with CRLF.CRLF" je posledni cast hlaseni
354 Enter mail, end with CRLF.CRLF
hlaseni, ktere je zahajenim DATA faze na Kerio mailserveru.

	Ted bychom jeste potrebovali vedet, zda po tomto hlasnei z nasi stranu
dojde k uplnemu prenosu dat (pak je to, jak jsem rikal ja, spise anti*
na strane serveru) nebo zda dojde k prenosu jen pomerne male casti - pak
to skutecne bude spis chyba nastaveni nejakeho firewallu a s tim
souvosejici chybna PMTU Discovery.

	Mezi temito dvema stavy lze rozlisit (jak uz tady take padlo) tak, ze
budeme LOGovat celou komunikaci sendmailu pomoci
-X /usr/tmp/all.log

	No a v okamziku, kdy se nebude "nic hybat" se je treba podivat, zda je
v LOGu datova cast dopisu cela ci nikoliv.

	Nebo, druha moznost, spustit TCPDUMP - z charaktery komunikace (ac
zasifrovane) se daji tyto dva stavy take rozlisit.

	Pokud bude klient opakovane zasilat nejaka data a nebude dostavat
potvrzeni z druhe strany, pak je to spatny firewall, pokud posle vsechno
, zastavi a vse bude mit i potvrzeni, je to prvni moznost.

Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz, dan at fio.cz