Athlon 64 nebo P4

Jaroslav Klaus J.Klaus at sh.cvut.cz
Mon Sep 13 11:20:40 CEST 2004

On Sun, Sep 12, 2004 at 12:55:16AM +0200, Dan Lukes wrote:
> [...]

cache write-through

cache write-back

Cache write-back maji i SCSI i FC disky (resp. lze vypnout ci zapnout ostatne
stejne jako u SATA). Pochopitelne funguje u vsech techto typu disku i vynuceny
zapis cache na medium.

> 	No ano. Ale problem nastane jen kdyz ta data ve skutecnosti nezapise.
> 	Neniliz pravda ?

Dokonce ne nutne. Pokud se data nezapisou v konecne fazi na cilove medium, OS
ma jeste sanci se o tom dovedet prostrednictvim asynchronni chyby "deferred
error", ktera se generuje po predchozim "uspesnem" zapisu bloku do cache HDD.
(Pochopitelne je-li podporovana a OS na ni patricnym zpusobem zareaguje nebo
stihne zareagovat).

> 	Nezapsat je muze z duvodu, ktere jsem vyjmenoval.

Nebo pokud dojde k resetu cache pred zapsanim jejiho obsahu na medium!

Z pohledu funkce cache HDD mi ale prijdou vsechny typy temer stejne.

Obecne maji SCSI/FC disky deklarovanou 2x vyssi MTBF a 10 mensi chybovost cteni
nez SATA a to pri provozu 24/365 (u SATA se s provozem 24/365 rozhodne
nepocita). Naopak SCSI/FC nevydrzi on/off rezim, kde jednoznacne vytezi (S)ATA.
Ale nic proti vlastni statistice...

BTW Jeden vyrobce HDD dnes zvazuje certifikaci serverovych skrini (low cost).
Zjistilo se, ze az 50% (tohle spojeni vazne nesnasim :-)) poruchovosti HDD je
zpusobeno nevhodnou montazi resp. rezonancnimi vlastnostmi skrini.

Jarda