S.M.A.R.T (was: Athlon 64 nebo P4)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Sep 10 19:00:16 CEST 2004

Jozef Babjak wrote:

>   ^-- Su aj nejake obmedzenia na bios? V serveri u nas katedre mam na
> dvoch novych 40GB diskoch urobeny vinum mirror; pocitac je to ale P150MHz,
> t.j. predpotopny stroj, o ktorom pochybujem, ze smart pozna. Pravda je
> taka, ze jeden z tych 40GB diskoch detekoval ako 8GB, takze druhy som mu
> detekovat radsej ani nedal, nech chudak nie je domyleny. :-) Napriek tomu
> si FreeBSD s tymito diskami dobre poradilo, vinum bezi bez problemov; z
> toho mi plynie nadej, ze aj ohladne smartu by to mohlo ist bez ucasti
> biosu?

	Nemyslim, ze by s tim mel BIOS co do cineni. Takove to nastaveni zda
S.M.A.R.T ano nebo ne zpusobuje, podle vseho, jen aktivaci prislusnych
funkci v disku - totez si ale dokazi ony utility zajistit take. Zbytek
uz nema s BIOSem nic spolecneho.

	Mimochodem, utility dokazi v urcite mire vyuzivat nektere funkce i na
tech discich, na kterych implementace nepokrocila tak daleko, aby se
vyrobce odvazil (standardnim zpusobem) anouncovat podporu S.M.A.R.T.u

Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz, dan at fio.cz