Athlon 64 nebo P4

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Fri Sep 10 13:44:31 CEST 2004

On Fri, Sep 10, 2004 at 12:26:50AM +0200, Dan Lukes wrote:

> 	Jestlize je hlavnim kriteriem vykon, pak Realtek cokoliv neni dobra volba.

8110C uz je "lepsi". oproti tomu co se bezne rozumi pod pojemem "ryltek" je to
uz celkem slusna karta - umi to tx/rx checksum offloading, nemusi mit zarovnane
data na stranku, umi jumbo framy, ma to podstatne vic bufferu...

ie. neni to az tak spatna karta (samozrejme - intel je intel)

> 	Co se Athlonu tyce, tam zkusenosti nemam. Po fiasku s K5 jsem uz nikdy
> k vyrobkum AMD neziskal duveru, ackoliv pred tim jsem je pred Intelem
> preferoval. V soucasne dobe pouzivam zasadne Intely (a to i chipset) -
> obzvlaste pokud mi jde o stabilitu. Nicmene, predpokladam, ze zkusenosti
> nekoho, kdo je pouziva (nebo, lepe, kdo pouziva oboji) budou v tomto
> pripade prinosnejsi ...

asi takhle... ja osobne v praci mam ty mene dulezite servery amd-based. ten
hlavni je intel at intel@intel (procesor,deska,nic)

problem amd bych nevidel v procesorech, imho je amd64 vyrazne lepsi nez p4
protoze se zbavili spousty blbosti ktere se v p4 nachazi (kvuli kompatibilite s
i386). nicmene problem jsou chipsety - nvidia nepada v uvahu (osobne jsem na
tom musel upravovat acpi, ata a tusim jeste neco) a via taky nic moc (musel
jsem upravovat ata) a sis neznam (ale taky nejspis nic moc).

dalsi vec - pokud chcete SPOLEHLIVY stroj. tak tam NIKDY nedavejte [s]ata
disky. (mysleno na data - na system jaok takovy je naopak vrele doporucuji).
maji totiz takovou peknou vlastnost ze lzou radici o tom ze uz byla zapsana
data (ne, hw.ata.wc=0 NEPOMUZE) a pak se stavaji veci jako "softupdates
unexpected inconsistency" atp.

osobne muj "dulezity" server vypada takto:
vsecko intel (em sitovky jsou lahudka) + 1 ata disk na system (popr. na
manipulaci daty atp.) + na data banda scsi disku

a funguje to ;)

roman