lehce OT: Monitoring site

Martin Horcicka horcicka at freebsd.cz
Wed Sep 8 11:44:33 CEST 2004

Ahoj,

Zbyněk Burget (2004-09-08 10:35 +0200):

> SNMP je celkem jasne, ovsem ktery pouzivate program pro dohled nad siti?
> Videl jsem v provozu jiz zminovany SNMPc od CastleRock a rikal jsem si, ze
> neco takoveho by bylo super. Ale muzou byt i jine programy s jinymi
> uzitecnymi vlastnostmi...

aby tu na adresu SNMPc nepadaly jen same pochvaly, je nutne rict, ze ackoli to
je zrejme docela slusny soft, ma i mouchy. Napriklad neumoznuje import
konfigurace v nejakem rozumnem formatu - kdyz mate nekde databazi nekolika set
stroju a chteli byste z ni pravidelne generovat cast konfigurace automaticky,
mate smulu. Vsechno si to do SNMPc musite naklikat rucne. A jsou tam i nejaka
nesmyslna omezeni - tusim, ze lze definovat (globalne) jen asi osm ruznych TCP
portu, jejichz otevrenost pak bude SNMPc umet na strojich testovat. A
samozrejme, nebezi to na FreeBSD (a nevim, jestli vubec na nejakem unixu).

Pro uplnost musim priznat, ze tyto informace nemam z vlastni zkusenosti, ale
mam je tak rikajic z prvni ruky.

Martin

PS: Jo a jeste jsou tady prece systemy jako HP OpenView, to taky nestoji
$1000... pravda, asi mnohem vic... ;-)