Verze FreeBSD

koutek at o-k.cz koutek at o-k.cz
Tue Sep 7 23:24:03 CEST 2004

To mas tak, jsou 2 vyvojove vetve.
Stable - kod je provereny a odladeny
Current - Nova technologie, casto neupraveny kod.

Vse je rizene casove, takze kazdy den si muzes pomoci cvsup stahnout
posledni aktualni verzi kterekoli z vetvi. Tomu se rika snapshot.
Jednou za cas se vyvoj zmrazi, a veskera cinnost se venuje odstraneni
chyb. Z toho pak vznikne release. Clovek co instaluje release si muze byt
jisty, ze dokumentovane funkce z vekle casti pujdou zkompilovat a system
bude jako celek konzistentni. (ve snapshotech obcas vyvojar muze par dni
trebas neco testovat na ovladaci pro disk a tobe se pak muze stat ze po
upgrade vubec neuvidis disk)
A obcas se dojde k mezniku, kdy current vetev uz je natolik stabilni, ze
je mozne opustit vyvoj stable a prohlasit stavajici current za stable.
Konkretne se tento meznik ma stat ve verzi 5.3
To pokud ja vse dobre chapu nastane:
Stable - 5.3
Current - 6.0
Old not developed 4.x

Pak mas jeste patche (5.2.1_p9) coz znamena, ze od vydani posledniho
release 5.2.1 bylo vydano 9 zasadnich patchu (ala servispacku)

No a proc jsou na FTP i starsi verze?
Kdyz budu hledat paralelu s windows, tak si uvedom kolik lidi stale
pouziva windows98. Proste ne kazdy v okamziku vydani nove verze ji hned
instaluje. Ja radeji dal pouzivam starou osvedcenou a novou dam jen na
notebook nebo doma na desktop a kdyz bude stabilni, tak ji za 5-6 mesicu
teprve davam na bezici servery. A to vim, ze jsou mnohem konzervativnejsi
lide.

Ondra