Pridani disku

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Wed Aug 25 18:26:43 CEST 2004

On Wed, 2004-08-25 at 17:59, Ondra Koutek wrote:

> Pro presnejsi popis ve vami uvedene terminologii:
> 1) Fdiskem sysinstallu vytvoreny slice
> 2) automaticky nasledny prechod do label editoru a stisk tlacitek:
> c, enter, enter, "/mnt" enter, enter

Z toho co si pamatuju, zapsani mount pointu v label editoru nema mit
vubec zadny efekt. Pouziva se pri prvni generaci /etc/fstab sysinstallem
a pak je uz irelevantni. Ale mohu se mylit, je to uz nejaky ten patek,
co jsem sysinstall videl naposled.

> 3) Na obrazovce se uvede filesystem
> 4) stiskem w jsem se snazil system fyzicky vytvorit a to mi psalo chybu.

Sysinstall bohuzel na zadnem systemu nemam, takze by bylo asi zbytecne
zdrzovat thread ptanim se, co tam udela stisknuti "w". To radeji
decentne necham na ostatni, kteri se budou vedet zorientovat hned.

> Delalo mi to i pri pokusu o vytvoreni filesystemu na raidovem poli ktere jinak
> bezchybne funguje a bylo na nem volne misto.
>
> V konecne fazi me napadaji dve veci:
> 1) Nekdo ma 5.2.1_9 a funguje mu to - chyba bude asi v podpore HW

Zatim tam nevidim nic, co by naznacovalo hw problem. Pouziti
standardniho postupu pro naformatovani predpokladam rekne nejvic - pokud
je tam problem a neco nefunguje, fdisk, disklabel nebo newfs to v
nektere z fazi urcite oznami.

> 2) Nekde v 5.2.1_9 je nastaveno ze nema dovolit modifikace FS - nevim o tom a
> nevim kde

Teoreticky snad "kern_securelevel". Dalo by se predpokladat, ze nektery
z levelu taky blokuje modifikaci filesystemu. Ale konkretne nevim.

> 3) Fakt je to bug, ktery se tyka 5.2.1_px nevim kdy to zacalo, upgraduju uz
> docela dlouho bez potreby podobne akce

Zkusit postup pres standalone utility a pokud projde, je to bug
sysinstallu.

m.