Rozdilna geometrie disku

Jozef Drahovsky FreeBSDcz at Jozef.Drahovsky.sk
Sun Aug 15 23:48:05 CEST 2004

David Flegl wrote:

>Preji hezky den,
>	mam dotazek ohledne instalace BSD 5.2.1 na novy stroj. Je zde disk od WD
>80GB. Pri instalaci jsem ignoroval automaticke zjisteni z BIOSU C/H/S ->
>1024/255/63 a pri rozdelovani disku nastavil geometrii dle udaju vyrobce pro
>tento disk tj. C/H/S -> 16383/16/63. System bootuje, ovsem vypisuje hlaseni

Tiez som sa s tym potrapil. Zistil som ze FreeBSD ignoruje co je nastave
v biose (okrem zavadzacieho bloku)
Vyskusal som viacero diskov a vysledok je taky, ze ak ma byt pocet
cylindrov vacsi ako 1024 je lepsie zvysit pocet hlav
(alebo pseudohlav) a znizit pocet cylindrov. Samozrejme pri velmi
velkych diskoch je maximum
1024*255*63=16 450 560 blokov .
Ak mas funkcny disk s FreeBSD a davas ho do stroja zo starsim biosom tak
staci ak v biose spravne nastavis pocet sektorov.
System nabutuje a uz vsetko robi sam podla svojich udajov.
Preto doporucujem pri inicializaci disku akceptovat to co odporuca
FreeBSD a nie co vyrobca...

Jozef Drahovsky