Uplny zacatecnik s FreeBSD

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Fri Jul 30 21:39:09 CEST 2004

On Fri, 2004-07-30 at 20:30, MiTR wrote:
> začátku instalace mi to něco vypsalo a pak se to restartovalo :-/

Pokud muzu poradit, zkus se netitulovat jako "zacatecnik". Neni to uplne
presne. Totiz, rozdil mezi "zacatecnikem" a "sekretarkou" je priblizne
takovy:

Kdyz zacatecnik popisuje chybu, napise:
"V tomhle a tomhle bode instalace mi to napsalo chybu, ktera znela
takhle: "xxxxx xxxxx xxxxx". Pak se po patnacti vterinach pocitac
restartoval. Dalsi pokus o instalaci dopadl stejne a zadna z moznosti
nastaveni nemela na problem vlyv, ale jelikoz tomu moc dobre nerozumim a
google taky neprinesl zadne relevantni vysledky, rozhodl jsem se napsat
do mailing listu a poprosit o radu s touhle chybou".

Kdyz popisuje chybu sekretarka, zachova se takhle:
"Na začátku instalace mi to něco vypsalo a pak se to restartovalo :-/"

Vic detailu k spravnemu reportovani problemu najdes v jenom z
predchozich threadu, nekdo tam uvadel docela zajimavou URL.

> A tak bych se Vás chtěl zeptat jakou verzi byste doporučili úplným
> začátečníkům ? Jaký je rozdíl mezi verzí 4.10 a "novou texhnologií"
> 5.2.1 ?

Verzi -current, tedy 5.x. FreeBSD 5.3 je za rohem a pouzivat dnes 4.x na
multimedialni provoz je sebevrazda. Hodne novych patchu, treba na
drivery se uz do 4.x nebackportuje a "nove technologie" FreeBSD 5.x taky
nejsou k zahozeni. Me doporuceni je rychle zacit s 5.2.1, naucit se
zaklady systemu a driv nez si uvedomis, mas venku STABLE release 5.3.

> Nechtěl bych využívat FreeBSD jen abych měl spuštěné KDE, ale také
> bych se rád postupně naučil nakonfigurovat WWW server (apache, MySQL,
> ...). Pod Windows to není ono :-)))

Apache a MySQL se pod Windows konfiguruji UPLNE STEJNE jako pod unixem.
Ze to pred kamarady nevypada tak drsne, to uz je holt jina.. Pokud jde
tedy primarne o image - "ja mam apache pod unixem, hec!", pak neni o
cem, FreeBSD rozhodne vede. Pokud by ale slo nahodou o samotnou
funkcnost, neni bohuzel mezi FreeBSD a Windows verzemi rozdil.

m.

--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>
Stonehenge