Uplny zacatecnik s FreeBSD

MiTR mitr at centrum.cz
Fri Jul 30 21:56:08 CEST 2004

> [...]

MV> takhle: "xxxxx xxxxx xxxxx". Pak se po patnacti vterinach pocitac
MV> restartoval. Dalsi pokus o instalaci dopadl stejne a zadna z moznosti
MV> nastaveni nemela na problem vlyv, ale jelikoz tomu moc dobre nerozumim a
MV> google taky neprinesl zadne relevantni vysledky, rozhodl jsem se napsat
MV> do mailing listu a poprosit o radu s touhle chybou".

MV> Kdyz popisuje chybu sekretarka, zachova se takhle:
MV> "Na začátku instalace mi to něco vypsalo a pak se to restartovalo :-/"

MV> Vic detailu k spravnemu reportovani problemu najdes v jenom z
MV> predchozich threadu, nekdo tam uvadel docela zajimavou URL.

Už jsem to napravil, zkusil novou instalaci a odeslal příspěvek. a
Ještě k té sekretářce: Ta by nikdy nepotřebovala FreeBSD ta je ráda, že
zvládá jednoduché funkce "programu dopis.doc" kde píše vše do jednoho
dokumentu a neví co jsou to adresáře (složky)a soubory a už vůbec né
co je to pevný disk.

MV> Verzi -current, tedy 5.x. FreeBSD 5.3 je za rohem a pouzivat dnes 4.x na
MV> multimedialni provoz je sebevrazda. Hodne novych patchu, treba na
MV> drivery se uz do 4.x nebackportuje a "nove technologie" FreeBSD 5.x taky
MV> nejsou k zahozeni. Me doporuceni je rychle zacit s 5.2.1, naucit se
MV> zaklady systemu a driv nez si uvedomis, mas venku STABLE release 5.3.

OK

MV> Apache a MySQL se pod Windows konfiguruji UPLNE STEJNE jako pod unixem.
MV> Ze to pred kamarady nevypada tak drsne, to uz je holt jina.. Pokud jde
MV> tedy primarne o image - "ja mam apache pod unixem, hec!", pak neni o
MV> cem, FreeBSD rozhodne vede. Pokud by ale slo nahodou o samotnou
MV> funkcnost, neni bohuzel mezi FreeBSD a Windows verzemi rozdil.

To si nemyslím.
Např. pod Windows odkomentovat např v php.ini řádek:
extension=php_pdf.dll
a už to jede ... pod Unixem to asi není tak jednoduché, stejně jako
některé funkce PHP fungují jen pod Unixem. Podle mě je v tom hodně moc rozdílů a
nejen to machrovat, že mi Apache neběží na Windows.

    Marek