dotaz

Staniclav Sitar sitar_vim at procaut.sk
Fri Jul 30 13:34:52 CEST 2004

Ondra Koutek wrote --- napísal::

> No ja radeji pouzivam porty, ale to neznamena, ze vyse (mankote nize
> samosebou) popsany zpusob nejde. Jen by me zajimalo, co mate proti
> xdm/kdm/gdm?
Nuz.
Onehda som si ako zaciatocnik na RedHat linuxe nastavil prihlasovanie
cez gdm a potom som si (zase raz) nieco dobabral v konfiguracii X-ov
a horko-tazko som sa dobijal do vlastneho stroja.
Okrem toho som v Linuxe (v ktorom som robil donedavna) mal nastaveny
rezim vga=ask, alebo vga=x037 (alebo tak nejako, uz si nespominam)
ako parameter jadra pri spustani z Lilo alebo GRUB a textova konzola sa
mi spustala v rozliseni 1042*768 pixelov. COOL! Takze som si casto
Xwindow ani nespustil a pracoval som v styroch, piatich textovych
konzolach.

Mimochodom ...
Prave toto mi vo FreeBSD velmi chyba. Framebuffer konzola.
v Linuxe je moznost spustit to s parametrom vga=(nieco)
ako jednym s paramertov, ktore bootmanager odovzdava kernelu,
alebo existuje software Svgatextmode.

Aby ste mi rozumeli. Doma pracujem na *velmi* starom 21" monitore
vytiahnutom zo smetnej bedne a opravenom dost zufalym sposobom,
ktory funguje iba velmi obmedzene na inom rozliseni ako 1024*768.
Preto ma zaujima napr. Ion, alebo Ratpoison

> Instalace je v celku jednoducha, funguje to take hezky a napriklad
> vypinani desktopu dvema kliknutimi z gdm je mi pohodlnejsi, nez psat
> pokazde shutdown -p now, nebo si na to delat script poweroff.
Ano, to je pravda. Ani mna to uz nebavi a uz dlhy cas
sa chystam vyrobit si na to skript/(ikonku). Ale vzdy ma to akosi
napadne az ked vypinam stroj ;-)

Stano