Vinum problem. - zdochne dosk pri kopirovani z mirroru na mirror.

Staniclav Sitar sitar_vim at procaut.sk
Mon Jul 19 13:05:58 CEST 2004

Petr Bezděk wrote --- napísal::

> Podle toho co pisete to vypada na HW problem disku ad2. Zacal bych
> tedy patrat timto smerem. Podivejte se, co o tom disku rika SMART.
> Zkuste parcely ve slice 2 zformatovat bez pouziti vinum a zkusit je
> cele precist a pote cele zapsat. Objevi-li se stejna chyba jako
> predtim, disk ad2 zrejme odchazi do vecnych lovist, nezapomente
> prekontrolovat i kabelaz k disku - i v te nekdy muze byt zakopan pes.

On niekedy zdochne aj ad0 disk. Aspon teda zdochynal veselo,
ked som sa zufalo snazil kopirovat data na zalozny disk.
Disky su takmer fungel nove (mesiac stare.)
Oba IDE kabliky som vymenil, experimenoval som s pripojenym
aj nepripojenym slave diskom.
Problem sa neobjavil ani raz pri instalacii.
Problem sa neobjavil pri skopirovani viac GB zalohy na
zrkadleny disk. Problem sa neobjavil po naformatovani komplet
disku na Fat32 system. Problem sa neobjavil po tyzdni (lahkej)
prevadzky fileservera. Pri skopirovani 20MB z jedneho mirroru
na druhy vsak nastane problem s vysokou pravdepodobnostou.
Neviem co s tym.
Fakt neviem.
Mnoho krat som precital vsetky manualy od Vinum co som nasiel.
Ani kamarat Google mi neporadil. Ani vivisimo.com.
Nuz co. Idem hladat dalej.
Ach jaj.

Linuxovy raid sa tiez neosvedcil, lebo sa stalo, ze jeden disk potichu
zdochol, server bezal niekolko dni so zdochnutym diskom (na to predsa
RAID je, ze). Potom v noci vypli prud, server sa restartoval a ten
zdochnuty disk zakerne nabehol. A mily RedHat zistil ze disky nesedia.
A skuste hadat, ktory disk pouzil ako vzor pri rekonstrukcii pola.
Ano C je spravne. Ten, co mal tyzden stare data .....
Potom ked zdochol definitivne som nevedel linux predvedcit, aby
pouzil novy disk, co som mu podhodil.
Des a hroza. Zlate Vinum.

Vdaka
Stano