divne chovani konzole pri divnem pouziti ;)

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Thu Jul 1 16:43:41 CEST 2004

A.

Neviem ci trepem od veci alebo ci to s tym suvisi, ale v 4.9-release som
mal (a mam) problemy s programom centericq(1), ktoreho "grafika" sa mi
vykreslovala namiesto ciarami stvorcekmi; rovnaky problem mi robil mc(1).
Oboje som teda spustal s parametrom -a ktory sposobil vykreslovanie
konzolovej grafiky ascii znakmi.

centericq aj mc na serveri z 4.9 sa mi sprava opisanym sposobom. Ked sa na
tento server ssh-ckujem z desktopu, ktory tiez bezi na 4.9, spravanie sa
grafiky je rovnake (t.j. zle). Ked sa vsak na ten isty server sshckujem z
Linuxu MDK alebo -- co je zaujimavejsie -- z notebooku s FreeBSD 4.10,
ascii grafiku nie je potrebne pouzivat, vsetko sa vykresluje tak ako sa
ma.

Vsetky uvedene verzie FreeBSD su -release + bugfixy, Linux MDK je 9.2.

Mozno je roziel v nastaveni terminalov, pri ssh pripojeni sa tusim neberie
nastavenie odtial, kam sa pripaja, ale odtial, odkial sa pripaja (ale tym
som si vobec nie isty). To by ale vysvelovalo, preco sa to na tom istom
serveri sprava rozne, ked sa na neho pripojim zo 4.9 a zo 4.10.

Viem, ze problem som nevyriesil, ale mozno som aspon nasmeroval...

J.