SpeedTouch USB ADSL

Stefan Kremen piftik at yhman.tnuni.sk
Wed Jun 2 18:12:38 CEST 2004

> problem mozna bude tady:
> root at custodian# pppoa2 -vpi 8 -vci 48 -v 1
> pusb_endpoint_open: couldn't open endpoint /dev/ugen0.7: No such
> file or directory.

Mozno mas pravdu. Aby sme to mohli s istotou potvrdit alebo vyvratit, pastni
sem este vypis z prikazu dmesg. Pri bootovani vsak maj modem pripojeny k
pocitacu. Tak isto by sa ti na konzolu mali vypisovat hlasky o pripojeni a
odpojeni zariadenia, ked vysunies a zasunies USB kabel. Ak sa tak deje, pastni
sem aj tieto hlasky (nie som si isty, ale mali by sa taktiez nachadzat vo
/var/log/messages).

Z toho dokazeme urcit, ci tvoj system rozpoznava pripajane zariadenie ako
modem, alebo ako vseobecne USB zariadenie (prave spominane /dev/ugen0). Viac
sa dozvies z man ugen.

Ja sa vsak priklanam k nazoru, ze FreeBSD nevie pracovat s USB modemami, ci uz
analogovymi, ISDN alebo ADSL (ak mate niekto ine skusenosti, budem rad, ak
napisete svoje skusenosti).

PiFtiK