nefunguje mi dhcrelay

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon May 31 23:29:08 CEST 2004

Cizek Milan napsal/wrote, On 05/31/04 22:18:
> ok, ted se trochu oddalim. :-) Mam problem ve vypisu tcpdump rozpoznat,
> ktere zaznamy patri tomu danemu stroji. Oni mi tam totiz s 0.0.0.0 vyjizdeji
> i dalsi klienti... Tak jsem to zkusil udelat takto:
>
>   tcpdump -s1600 -i wi0 ether host 00:05:5d:a3:eb:38 and port 67
 > ether host je MAC adresa rozhrani, na kterem se snazim konfiguraci
 > Timto zpusobem mi ale vubec nic nevyjede, ani na BSD1 ani na BSD2. (?)

	Ethernet adresa se, samozrejme, pri routovani zmeno. O pruchodu
aplikacni gatewayi (dhcprelay) nemluve.

	Ale identifikace stroje (coz je typicky prave MAC) je uvedena i uvnitr
toho paketu - ted, kdyz mate "-s1600" tak ho konecn evidite cely, takze
staci to tam jen najit.

> Aha, tehle zavislosti an DNS prilis nerozumim...

	No, ted kdyz vidim tu topologii tak to spis vidim na problem v
routingu. Kdyz uz se to BSD1 jmenuje (predpokladam)
router.aw.chvalisiny.net a cpe to do tech paketu, tak
a) dhcprelay musi poslouchat i na interface s IP adresou tohoto jmena
(ed0) coz, predpokladam, uz stejne dela
b) BSD2 musi byt schopno zaslat na tuto adresu paket, coz je otazka
nastaveni routingu na stroji BSD2

Je-li pak mozno z BSD2 uspesne zapingat na "vnejsi" adresu BSD1 ?

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz