nefunguje mi dhcrelay

Cizek Milan cizek.milan at seznam.cz
Mon May 31 22:18:11 CEST 2004

Asi nejjednodusi bylo nacrtnout strukturu site
(http://www.chvalsiny.net/images/net.gif). Ten chaos s aliasy je zamerny,
brana 10.0.1.1 totiz bude presunuta na BSD1:wi0, zatim je to jen docasne
reseni. Ve vysledku bude cela sit 10.0.1.0/24 pod BSD1 a spojeni stroju bude
pouze pres 10.0.254.1-10.0.254.2/30.

ok, ted se trochu oddalim. :-) Mam problem ve vypisu tcpdump rozpoznat,
ktere zaznamy patri tomu danemu stroji. Oni mi tam totiz s 0.0.0.0 vyjizdeji
i dalsi klienti... Tak jsem to zkusil udelat takto:

  tcpdump -s1600 -i wi0 ether host 00:05:5d:a3:eb:38 and port 67

ether host je MAC adresa rozhrani, na kterem se snazim konfiguraci ziskat.
Timto zpusobem mi ale vubec nic nevyjede, ani na BSD1 ani na BSD2. (?)

> 	Nicmene, za pozornost stoji, ze relayovany dotaz
> prichazi z adresy
> 10.0.254.1, ale vnitrne je adresa gateway jina -
> G:router.aw.chvalsiny.net. Takze server svoji odpoved zasila
> tam. Zrejme
> je to jiny stroj nez BSD1 coz by vysvetlovalo, proc odpoved na BSD1
> nedorazi.
>
> 	Odhaduju to na nejaky nesoulad v DNS (doprednych a
> reverznich zaznamech
> pro pouzivane adresy) a/nebo v nesouladu hostname pocitacu s IP
> adresami, ktere ten pocitac pouziva.

Aha, tehle zavislosti an DNS prilis nerozumim...

Milan