zvyseni propustnosti pomoci 2 sitovek

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon May 24 00:36:13 CEST 2004

Radim Kolar wrote:

> Dopracoval jsem to do stadia kdy umim uz vyrobit korektni L2 ethernet packet z
> IP packetu, ktery si chytnu na tun device. Pro zajimavost na zjistovani vsech
> ARP IP/ETH adres v lokalni siti je v portech utilita v net-mgmt, tu spustim a
> preparsuju si vystup.

	Jezisi, to jsme si ale opravdu nedorozumeni. Me nenapadlo, ze pisete
shellovsky script. Ja predpokladal, ze se drzite nejakych obvyklych
standardu co se zjistovani L2 adresy k IP tyce. Samozrejme, ze pokud
mate tabulku statickou tak to je jina.

	Na druhou stranu, v takovem pripade stejne neni jasne, k cemu je
utilita net-mgmt - vsechny adresy zjistite tak, ze na kazdou adresu
pingnete a pak si rozparsujete vystup arp -an

	Ledaze mile net-mgmt dela zavola prave tyhle dva prikazy a usetri vam
psani ...

> 1. Co se stane s daty, ktere zapisi do bpf? Poslou se do sitovky k odeslani tak
> jak jsou?  Analyzoval jsem jeden program a ten odesila raw ethernet packety
> pres netgraph stylem, kteremu moc nerozumim.

	Jestli by nebylo spis lepsi se proste podivat do kodu bpf
(sys/net/bpf.c) pripadne dalsiho kodu ...

	Zjednodusene receno, zavola se "if_output" metoda specifikovaneho
interface. Jestli to dela nebo nedela presne to, co potrebujete uz
zjistite sam ...

	BPF uz v teto dobe musi byt attachnute k nejakemu interface (cimz je
jasne ci if_output to bude) jinak to skonci ENXIO, zprava nesmi
prekrocit MTU daneho interface (jinak EMSGSIZE). To, jestli se v paketu
jeste budou nejak upravovat hlavicky nebo nebudou (coz asi chcete spis)
se rika pomoci ioctl BIOCSHDRCMPLT.

> 2. V pripade ze ano, jak to do toho bpf dostanu. Pomoci write nebo send?

	IMHO write ...