zvyseni propustnosti pomoci 2 sitovek

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat May 22 15:51:24 CEST 2004

Radim Kolar wrote:

> pokud myslite Linuxovy bonding driver drivers/net/bonding, tak to zrovna na
> mysli nemam, protoze dost switchu nema rado jednu eth. adresu na vice vstupech.
> Komplikuje to prakticke nasazeni, zakaznik si vymeni switch a chcipne mu to.
> Mne to uplne staci na L3 urovni, RR podle IP adres.

	Jirka tu sice neni a dva tydny tu nebude, nicmene, mam vazne
pochybnosti, ze zrovna v teto konferenci mel na mysli nejaky Linuxovy
driver. Pouze rikal, jak se obvykle jmenuje to, o cem se domnival, ze to
stavite. O implementaci (tim mene o konkretnich driverech) rec v jeho
dopise, mel jsem dojem, nebyla.

> Mel bych nekolik otazek

	Nechci byt protivny, ale na to na jak slozitou vec se chystate
pokladate dost zakladni otazky. Prorokuju vam vazne problemy. Ale preju
hodne stesti.

> Muze mne nekdo rici co je to PF_LINK?  Je to L2 level socket pro dane
> interface?

PF_LINK je konstanta oznacujici jednu z "Protocol Family", konkretne
"Link layer interface".

	Predpokladam, ze ve skutecnosti se chcete zeptat na socket v teto
domene. Normalne by byo nutne jeste specifikovat i jeho typ, ale v tomto
pripade to nutne neni. Mam spatne zpravy - bez ohledu na typ - takovy na
FreeBSD implementovany neni.

> Na l2 ovsem potrebuji jeste znat eth. adresu prijemce, jak ji zjistim z IP
> adresy?

	Vzdalenou ?

	No samozreme ARP protokolem, pokud ji budete zjistovat sam, nebo ji
nechat zjistit system (typicky tak, ze na onu IP adresu poslete IP paket
- systemu nezbude nic jineho nez ji zjistit) a pak ji precist z
routovaci tabulky ...

> Da se zapisovat do bpf0? libpcap nevypada, ze by to podporovala. Vraci mne to
> device busy.

	libpcap s bpf souvisi jen tak, ze ho pouziva (cte z nej udaje). Takze
to, jestli libpcap neco podporuje nebo nepodporuje je irelevantni otazka
k te, zda lze nebo nelze zapisovat do bpf (coz je device).

	Takze odpoved na obe otazky - ano, libpcap to skutecne nepodporuje ;
ano, do bpf se da zapisovat.