zvyseni propustnosti pomoci 2 sitovek

Radim Kolar hsn at netmag.cz
Fri May 21 11:17:27 CEST 2004

> To neni takova prdylka. Nicmene to co chces se bezne nazyva EtherChannel,
> t.j. spojeni vice E/FA/GE interface na druhe urovni.
pokud myslite Linuxovy bonding driver drivers/net/bonding, tak to zrovna na
mysli nemam, protoze dost switchu nema rado jednu eth. adresu na vice vstupech.
Komplikuje to prakticke nasazeni, zakaznik si vymeni switch a chcipne mu to.
Mne to uplne staci na L3 urovni, RR podle IP adres.

> Je to v lokalni siti? Ja jen, ze pripojeni na GE neni rozhodne cenove nic
Oni tu nemaji FE switche s GE uplinkem. Je tu jenom 3x 48-portovy FE switch.

Ve FreeBSD by toto melo jit udelat nekolika zpusoby:

1) tun device
2) divert socket
3) netgraph
4) ipfw fwd?
5) bpf?

U reseni 1 a 2 mne neni jasne jak rici kernelu pres ktery if ma dany packet
odeslat. Pokud ho zapisu do socketu pouzijte se stavajici routovaci tabulka,
cemuz se prave chci vyhnout.

Mel bych nekolik otazek
Muze mne nekdo rici co je to PF_LINK?  Je to L2 level socket pro dane
interface?

Na l2 ovsem potrebuji jeste znat eth. adresu prijemce, jak ji zjistim z IP
adresy?

Da se zapisovat do bpf0? libpcap nevypada, ze by to podporovala. Vraci mne to
device busy.

Je nekde tutorial ohledne netgraphu? Nasel jsem jenom design dokumenty, ktere popisuji celkovou ideu.

stacil by mne nejaky zakladni prakticky priklad: jak vytvorit nejake netgraph
interface a pripojit ho na danout eth. kartu. Chtel bych interface s IP adresou a maskou, ktery bude pouzivat danou sitovku pro vlastni provoz.
staci spojit ng_iface na ng_ether? Jak se to pomoci ngctl udela?