OT: Prosba

GeBu GeBu at seznam.cz
Thu May 20 08:21:19 CEST 2004

> Jenom abychom se tu bavili o stejnych vecech - UNIX se nerovna Linux!!!
Ano to vím.

> FreeBSD je stejne jako Linux jeden z UNIXovych systemu, navic se jedna o
> "konkurencni" OS a jeste k tomu vychazejici z uplne jinych UNIXu (BSD,
> System V). Pokud by se mela psat osnova predmetu o OS, asi by se melo
> zacit nejakym takovym prehledem o vyvoji. Protoze UNIX rozhodne neni
> jeden a nevyrabi ho jedna firma (jako jiny, nejmenovany, velice
> rozsizeny OS).
Souhlasím. Předmět by se nejmenoval GNU/Linux, ale operační systémy a proto je dobré, aby tam byly i "konkurenční". Bude tam i MS Windows, abych je mohl porovnávat.
Historický přehled tam bude.
Trošičku jsem laškoval s více distribucemi, tak i v tomto směru mám malý přehled.

> Taky bych v te osnove vubec nemichal dohromady OS a X-Window. Vim, ze v
> jinem (opet nejmenovanem) systemu se tak nejak zamlzil rozdil mezi OS a
> grafickym prostredim, ale X-Window je prece neco uplne jineho (je to jen
> jedena z aplikaci, i kdyz, pravda, trochu specificka) . Prece nebudu
> instalovat X na server nebo router!!!!! A ani na svem domacim desktopu
> nepoustim X pokazde...
Ano, toho jsem si vědom.

> Asi by bylo opravdu vhodne o UNIXu (a je jedno, jestli je to nektery z
> Linuxu, nektere z BSD, HP-UX, Solaris nabo ja nevim ktery) vedet aspon
> uplne zaklady, nez se pustite do psani osnovy predmetu. A techhle
> zakladnich informaci neni zase az tak moc.
Linux jako uživatel používám už asi 3 roky (mandrake na desktopu), ale nevidím zas tak úplně do hloubky os. Pořád se učím a touto diskusí chci předejít chybám.

> S Linuxem neporadim, ale o FreeBSD u nas vysly dve velice dobre knizky:
> http://www.neo.cz/FreeBSD.html
> http://knihy.cpress.cz/Book.asp?ID=652
Díky

> Nicmene vam by asi v prvni rade pomohla nejaka knizka o UNIXu obecne.
>

> Zbynek
Děkuji GeBu