OT: Prosba

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Thu May 20 07:54:59 CEST 2004

GeBu napsal(a):

> Díky za reakci.
> Souhlasím. Naše škola je elektroprumka a určitě se najdou studenti,
> kteří jsou mnohem dál než já - vlastně moje zaměření je spíš na
> elektroniku a rádio. Linux jsem začal používat jako uživatel a zjistil
> jsem, že je docela dobře použitelný (i ve windows jedu v OpenOffice.org
> a Mozille).
> Chci takový předmět rozběhnout, ale možná ho nebudu učit já, ale má
> nastoupit nový kolega, který pod Linuxem už něco naprogramoval - chci mu
> trošku připravit cestu.
> [...]

Jenom abychom se tu bavili o stejnych vecech - UNIX se nerovna Linux!!!
FreeBSD je stejne jako Linux jeden z UNIXovych systemu, navic se jedna o
"konkurencni" OS a jeste k tomu vychazejici z uplne jinych UNIXu (BSD,
System V). Pokud by se mela psat osnova predmetu o OS, asi by se melo
zacit nejakym takovym prehledem o vyvoji. Protoze UNIX rozhodne neni
jeden a nevyrabi ho jedna firma (jako jiny, nejmenovany, velice
rozsizeny OS).
Taky bych v te osnove vubec nemichal dohromady OS a X-Window. Vim, ze v
jinem (opet nejmenovanem) systemu se tak nejak zamlzil rozdil mezi OS a
grafickym prostredim, ale X-Window je prece neco uplne jineho (je to jen
jedena z aplikaci, i kdyz, pravda, trochu specificka) . Prece nebudu
instalovat X na server nebo router!!!!! A ani na svem domacim desktopu
nepoustim X pokazde...
Asi by bylo opravdu vhodne o UNIXu (a je jedno, jestli je to nektery z
Linuxu, nektere z BSD, HP-UX, Solaris nabo ja nevim ktery) vedet aspon
uplne zaklady, nez se pustite do psani osnovy predmetu. A techhle
zakladnich informaci neni zase az tak moc.
S Linuxem neporadim, ale o FreeBSD u nas vysly dve velice dobre knizky:

http://www.neo.cz/FreeBSD.html
http://knihy.cpress.cz/Book.asp?ID=652

Nicmene vam by asi v prvni rade pomohla nejaka knizka o UNIXu obecne.

Zbynek