clamav: nejlepsi je nepouzivat

Martin Solciansky solko at imladris.sk
Tue Apr 27 19:39:23 CEST 2004

> Pro produkcni nasazeni clamav nedoporucuji, je to vylozene mizernej
> scanovac.
> Krome pomalosti je i slepej.  Doporucuji poridit nejakou linuxovou
> komerci.
> To je prave ten duvod ze se temer vyhradne pouzivaji komercni antiviry i
> pod
> linuxem/bsd. Kvalitni OS antiviry proste jeste nejsou.
pouzivam nod32 pre freebsd + clamav. dovolim si povedat, ze nod32 je spickou
v oblasti av sw a aj napriek tomu sa stava, ze niektore virusy detekuje
clamav skor ako nod32. tvrdenie, ze clamav je pomaly, u mna rozhodne
neobstoji, nakolko jeho spustenie neprinieslo stroju ziadnu ujmu...
nehovoriac o tom, ze pri pouzivani amavisd-new to trva nod32 asi 3-7x dlhsie
nez clamav (nod32 priemerne 23 ms, clamav priemerne 4 ms). nehovorim, ze
clamav je uzasny a najlepsi, vzdy a vsade odporucam radsej komercny scanner,
avsak zhodnocovat jeho funkciu ako 'mizernej' a 'slepej' sa mi zda nadmerne
prehnane. a pouzivat clamav bez amavisd-new, resp. niecoho podobneho sa mi
zda zase ako vylozene naivne.

s.