Server pre 1000 - 2000 userov

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Apr 25 23:30:56 CEST 2004

Peter Sedivy - PeSe wrote:

> ziadny flame, ale dat v dnesnej dobe na poziciu servra klasicke PC
> (skladacku) je naozaj nehumanne (ak nie blbost)

	No, s ohledem na to, ze znackove i neznackove stroje jsou prevazne
montovany ze stejnych Taiwanskych soucastek ...

> Ad zavady. Nik Vam na skladacku neda zaruku viac ako 24 mes. (Na
> niektore komponenty ano, ale nie na celok)
> Ja mam Intel 875WP1-E(Winterpark), Intel P4 2.8G HTT, Intel Entry Server
> Chassis SC5250-E, Kingston 2x256 DDR 400M
> so zarukou 3 roky za 32000 aj s DPH. Je to server zostava a myslim, ze
> tu niet naozaj co riesit.

	Moje zkusenost je takova, ze pokud hardware jen trochu rozumite, tak se
vam znackovy stroj nevyplati. Pokud mate moznost mit kompletni "druhy"
zalozni, pak potreba aby byly oba dva znackove neni prilis
opodstatnena,a le je pravda, z ekvuli zaruce se muze vyplatit si drazsi
stroj koupit (i kdyz si i tak myslim, ze cena takove delsi zaruky je
vetsi nez pravdepodobna cena oprav, kterou bych musel uhradit za stejne
obdobi pri kratsi zaruce).

	Pokud ale mate jen jeden a zalezi vam na spolehlivem behu, potrebujete
predevsim bleskovou opravu vadne soucastky. A tu vam nikdo "v cene" neda
- a koupit ji je DOST drahe. Pokud si to opravite sam - mate to rychle,
coz potrebujete, nicmene, zaruka, typicky, zanika. Pokud ovsem pocitam s
tim, ze podminky zaruky stejne porusim, pak me ale opravdu nepali, jak
je zaruka dlouha a mohu si koupit slusny lec neznackovy stroj. Platit
"navic" za delsi zaruku je v tomto pripade prakticky ciste vyhazovani penez.

	Nicmene, kazdy sveho stesti strujcem - chran panbuh, abych nekoho
presvedcoval o tom, jaky si ma koupit pocitac. Pouze konstatuji, ze
"znackove" pocitace mi v praxi nikdy neprinesly zadnou skutecnou vyhodu
a jejich jedinou v praxi poznatelnou odlisnosti bylo vzdy to, ze byly
drazsi.

	Your mileage may vary.

Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz, dan at fio.cz