Server pre 1000 - 2000 userov

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Sun Apr 25 23:32:13 CEST 2004

Ahoj,

Peter Sedivy - PeSe wrote:

> ziadny flame, ale dat v dnesnej dobe na poziciu servra klasicke PC
> (skladacku) je naozaj nehumanne (ak nie blbost)

Uz jednou tu zaznelo, ze ostra slova nemaji zadny prinos pro dane tema.
Nechapu tedy ani jejich vyskyt zde.

Ano, je to ..., a to doslova koupit znacku, ktera obsahuje to same, co
ten noname.

> Neviem ake mate skusenosti vy, ale ja mam stroje kde je cca 1000 ludi,

Mas pravdu, osobne mam skusenost jen se stroji pro "par" uzivatelu.
Posledni vetsi ma vic jak 200 tisic uzivatelu, ostatni je pro me "male".
Ale to uz je resene farmou, k cemu jsem se snazil navest, protoze resi
spoustu problemu, ktere "super" stroj z principu nemuze (redundance,
snadne navysovani vykonu a pod), a dava tak spravci vetsi sanci na
klidny spanek (a i s 1000 uzivateli bych ho chtel mit). Takze radeji
"dva slabsi" stroje nez jeden "naslapanej" ( a to za 35 kKc/Ks mit budu
s rezervou) s celkove vetsim vykonem.
Tohle je vysledek mnoha let praxe na mnoha mistech (jak soukroma sfera,
tak statni instituce, skoly, nemocnice a pod.). Nicmene pravo na jiny
nazor nikomu neupiram a ani ho za to nehodlam za nej hanet.

> Ad zavady. Nik Vam na skladacku neda zaruku viac ako 24 mes. (Na

Je malo stoju v mem okoli, ktere jsou starsi 24 mesicu a delaji server.
Ono to asi bude tim, za za 2 roky je to zrale do srotu a pri cene te
skladacky v ni uz toho moc puvodniho nebude (proc nepridat, nezmenit,
kdyz investici 2 tisice mi schvali skoro vzdy a potrebuji ji az je to
opravdu nutne). No a pak router, stanice a pod. to muze byt klidne i ten
NONAME po dvou letech. Takze za tu zaruku platit nemusim.

Jirka