Server pre 1000 - 2000 userov

Peter Sedivy - PeSe pese at pese.sk
Sun Apr 25 22:57:03 CEST 2004

Jiri Calda wrote:

> [...]
>
> Co tam ti uzivatele budou delat? Brat postu a polezou na ni webmailem?
>
> Na to nepotrebujete nejak silene delo. Hlavne RAM a to ve chvili, kdy uz
> tam bude tech uzivatelu moc. Nejsem zastance nakupu SUPER serveru, neb
> se zati vzdy ukazalo, ze nic nedelaji a nebo je slabe misto tam kde to
> nikdo necekal. Ja bych koupil normalni PC s max. 1GB RAM a rozumne to
> nainstaloval (jestli disk pole, tak prenosne do jineho PC a pod.) a az
> to nebude stacit, tak vymenim streva, ktera nebudou stihat. Rozhodne to
> bude stat min penez, lepe se resi pripadna HW zavada a pod. Napr.

Zdravim

ziadny flame, ale dat v dnesnej dobe na poziciu servra klasicke PC
(skladacku) je naozaj nehumanne (ak nie blbost)
Pri dnesnych cenach, nevidim dovod kupit nieco rozumne. To co MK
navrhuje ma hlavu a v zasade aj patu. Osobne by som dodal radsej ram a
vyhodil DVD.

Neviem ake mate skusenosti vy, ale ja mam stroje kde je cca 1000 ludi,
pricom drviva vacsina naozaj chodi na webmail a cez outlook.
To co je naozaj klucove je sice pamat, ale ten procesor tiez pomoze a dost.
Na porovnanie: rozdiel mezdi PIII 800MHz s 768MB ram a P4 1,4GHz a 1GB
ram  bol na 4.7 STABLE s apache+modssl a OpenWebmail uz pri 20 useroch
simultalne, 2 sekundy na odozvu.

Ano, druha vec je, ze mimo spiciek sa ten stroj flaka, to beriem, ale ja
potrebujem vykryt s usmevom prave tu spicku.

Ad zavady. Nik Vam na skladacku neda zaruku viac ako 24 mes. (Na
niektore komponenty ano, ale nie na celok)
Ja mam Intel 875WP1-E(Winterpark), Intel P4 2.8G HTT, Intel Entry Server
Chassis SC5250-E, Kingston 2x256 DDR 400M
so zarukou 3 roky za 32000 aj s DPH. Je to server zostava a myslim, ze
tu niet naozaj co riesit.

	PeSe