Problem s pomalym SENDMAILem

Břetislav Kubesa bretislav.kubesa at centrum.cz
Thu Apr 22 17:54:37 CEST 2004

> Nesetkal, ale pro reseni problemu by bylo nejprve potreba izolovat a
> urcit jednu stranu, ktera za pomaly prenos muze. Zatim jsou (pokud mohu
> odhadnout) sendmaily na obou stranach a neni jasne, zda klient pomalu
> posila ci server promalu prijima. To znamena skusit jednu nebo druhou
> stranu nahradit necim jinym a zjistit, kdy se rychlost prenosu zlepsi.
> Pak bude hledani "vinika", doufam, snazsi.
>
> Dan

Omlouvam se za nepresne popsani problemu, na strane klienta je vzdy
Outlook - tedy  postovni klient
Win - zkouseno z nekolika stanic, vzdy stejny problem.  Tento problem se
poprve objevil
asi pred tydnem, aniz by se provadely nejake vyznamne zmeny.
Mozna stoji jeste za zminku, ze po odeslani dat zustane ukazatel prubehu
odesilani na chvili viset.
Prenosova rychlost pri odesilani mailu je proste max 95kB/s, at delam, co
delam.
Sendmail jsem mel puvodne ve verzi 8.12.10, zkousel jsem upgrade na 8.12.11,
ale ten nic nevyresil.
Pro odchozi(i prichozi) postu mam zapnutou antivirovou kontrolu pres
clamav(clamav-milter), avsak i kdyz jsem ji vypl, nic se
nezlepsilo (i kdyz ke kontrole zrejme dochazi az pri samotnem odesilani
"ven", ktere postizeno nikterak neni).
Jine prenosy pres sitove rozhrani (napr. samba)postizeny nejsou, problem
dela pouze sendmail.

BK